Toimintakertomus 1.10.2012-30.9.2013 Siilinjärven Ponnistus ry

Siilinjärven Ponnistus ry, SiiPo on perinteinen yleisseura. Perustettu 1907. Seurassa toimivat jaostot: mäki, painon- ja voimanosto, pujottelu, voimistelu ja yleisurheilu.

Painon- ja voimanostojaoston ja voimistelujaoston toiminta on kuntoilu- ja harrasteliikuntaa. Mäkijaosto, pujottelujaosto ja yleisurheilujaosto järjestävät harjoituksia ja kilpailuja ja osallistuvat kilpailutoimintaan piirin ja kansallisella tasolla. Voimistelujaosto aloitti loppukaudesta lasten telinevoimistelun.

Siilinjärven Ponnistus ry:n johtokunta toimikaudella 2012- 2013

tehtävä jäsenet jaosto henk.koht. varajäsen

puheenjohtaja Juha Heikkinen yleisurheilu

varapuheenjohtaja Heikki Miettinen painon- ja voimanosto Hannu Rautiainen

rahaston hoitaja Seija Hämäläinen voimistelu Jaana Halonen

sihteeri Niina Meis mäki Pauliina Kuisma

jäsen Timo Lappalainen pujottelu Jan-Erik Palmgren

jäsen Marita Räsänen mäki Heli Miettinen

jäsen Kai Niemelä yleisurheilu Mika Hirvonen

Kauden päättyessä johtokunnan erovuorossa olevat jäsenet ovat Heikki Miettinen,

Timo Lappalainen, Marita Räsänen ja Kai Niemelä

SiiPon johtokunta kokoontui vuoden aikana neljä kertaa; 23.10 ja 29.11 2012, 16.4 ja 26.9 2013. Seuran vuosikokous pidettiin 26.03.2013.

Jaostot ovat hankkineet itsenäisesti toimintaansa tarvitsemansa varat. Siilinjärven kunta on maksanut seuralle toiminta-avustusta, koulutusavustusta ja ohjaaja-avustusta. Siilinjärven Ponnistus ry:n tilinpäätös osoittaa 2337,27 euroa voittoa.

Seurassa on 450 jäsentä. Jäsenmaksun maksaneita jaostoissa on seuraavasti: mäkijaosto 87, painon- ja voimanosto 16, pujottelujaosto 48, voimistelujaosto 39, yleisurheilujaosto 241 ja ainaisjäseniä, joiden tarkka lukumäärä ei ole tiedossa.

Osallistuttu Siilinjärven kunnan seuratapaamisiin.

Seuran nettisivuosoite on www.siipo.com

Kaikilla jaostoilla on oma osionsa sivuilla.

Pujottelijoilla on oma sivusto www.siipo.fi

Siilinjärven Ponnistuksen eri jaostot olivat esillä tiedotusvälineissä Uutis- Jousi ja Savon Sanomat lehdissä. Jäsenille tiedotettiin sähköpostilla ja Savon Sanomat ja Uutis- Jousi lehtien urheilumuistioissa.

Siilinjärven Ponnistuksen tulevaisuus

SiiPon toiminta kokonaisuudessaan on merkittävää siilinjärveläisten nuorten ja aikuisten liikuttajana ja vapaa-ajan ohjaajana eri urheilulajien parissa. Siilinjärven ja SiiPo: n imago on ollut esillä muualla Suomessa järjestetyissä kilpailuissa niin osallistujamäärien kuin myös kilpailumenestyksen vuoksi. SiiPo: a on myös kiitetty runsain sanoin hyvin järjestetyistä omista kilpailuista. Kiitos tästä kuuluu kilpailujen talkoolaisille.

Seura katsoo tulevaisuuteen valoisin ja luottavaisin mielin. Nykyään ei ole helppoa löytää urheiluseuratyöhön innokkaita ja toimintaan sitoutuneita vanhempia, jotka tekisivät talkootyötä, omaa aikaa laskematta, harrastuksen eteen ja näkisivät työn nuorisotyönä omien lasten ja toisten lasten hyväksi. Urheileva ja liikkuva lapsi saa harrastuksestaan hyviä ystäviä ja positiivisen lähtökohdan aikuisuuteen.

Tämän liikunnallisen harrastuksen toivomme säilyvän myös aikuisiässä.